Goeleta Speranţa, celebra ambarcaţiune din „Toate pânzele sus!“ a fost construita incepand din anul 1970, coordonarea fiind facuta de ofiţerul de marină Marin Deboveanu 

Totul a pornit când Studioul Cinematografic Bucureşti a primit propunerea televiziunii Tele München din Germania de a realiza o coproducţie a unui serial de televiziune, după romanul „Vasul fantomă“ de Jack London.


Goeleta, care avea să poarte mai apoi numele „Speranţa“ şi să fie platou de filmare pentru „Toate pânzele sus!“, s-a născut dintr-un fost pescador botezat „Jirlău“. Pescadorul a fost construit la Turnu Severin şi se afla la Brăila. Deboveanu a luat de la Turnu Severin planurile şi a calculat dacă structura navei suportă pânzele şi o nouă construcţie. Calculele i-au ieşit pozitive, aşa că nu i-a rămas decât să se apuce de treabă. Santierul a fost organizat in regie proprie deoarece in acea perioada santierele navale erau foarte agglomerate, cu termene foarte stricte de lansarea a navelor la apa si nimeni nu a vrut sa construiasca Speranta

Când Marin Deboveanu a terminat de construit nava, aceasta a devenit „Ghost“, cea descrisă de Jack London. Pe ea s-au filmat „Vasul Fantomă“ şi „Doi ani de vacanţă“. Ulterior, goeleta s-a transformat în brigantină, purtând numele „Sloughi“ şi pe ea s-au filmat „Piraţii din Pacific“, „Fiul Soarelui“ şi „Joe printre piraţi“. Abia în 1976, nava a devenit goeleta „Speranţa“ din „Toate pânzele sus!“.